יום רביעי, 25 באפריל 2018

איך בניתי בית בית חכם ... חלק 1 - אלכסה

אז קניתי אלכסה או אלקסה...
החיבור קל מאוד, מחברים לחשמל (שקע מיקרו USB כמו כל מחשב אנדרויד נפוץ)  מורידים את האפליקציה ומגדירים בפשטות (הכל מחובר לWIFI).

התחלתי לדבר איתה
Alexa, count to ten
והיא סופרת עד עשר, הבת שלי (בת 6) מסתכלת וחוזרת על המשפט ונהנית מהגברת שסופרת בשבילה


Alexa, sing a song
והנה אלכסה שרה שיר..בלי הרבה משמעות אז אמרתי לה
Alexa, stop
ומיד הפסיקה לשיר


ממשיכים... 
אני מכין ביצה קשה..בד"כ לוקח את האייפון מגדיר טיימר של רבע שעה אבל לא עוד 
Alexa, set timer to fifteen minutes 
ויש לנו טיימר
הלכתי לחדר חזרתי לאחר 8 דקות שהפעלתי את הטיימר ואני שואל
Alexa, how much time left to the timer 
ואלכסה אומרת שנשארו 8 דקות

טוב עכשיו צריך להתעורר 
Alexa, wake me up at seven 
שכחתי לציין בוקר או ערב 
אז אלכסה שאלה 
Am or Pm 

עד כאן הדברים הפשוטים, ישנם הרבה שאלות שניתן לשאול את אלכסה וכמובן להתחבר דרכה אל שירותים נוספים כמו מוסיקה , רדיו , מזג אויר ואפילו קניות באמאזון.

לרכישת אלכסה מאמזון ארה"ב


אז בואו נתקדם שלב, שיחקנו קצת עם פקודות קוליות.
לאלכסה יש יכולות נוספות שנקראות SKILLS
SKILL הוא סוג של חיבור בין אפליקציות לאלקסה ומאפשר לאלקסה לשלוט על אפליקציות או אביזרים.
ישנם אפליקציות כמו Wunderlist שמאפשרות לדוגמא לנהל משימות , ניתן להכתיב משימות דרך אלכסה.
אתן דוגמא מוחשית מהבית שלי
יש לי בסלון רמקול של Bose - זהו רמקול חדשני עם יכולות מובנות של אינטגרציה עם אלכסה
אני מתקין את הסקיל של Bose בתוך אפליקציית אלכסה , ומאותו רגע אני יכול לשלוט בפקודה קולית על הרמקול.
Alexa, Ask Bose to raise volume
ואלכסה מיד מגבירה את הווליום.
Alexa, Ask bose to turn on
 ואלכסה מדליקה את הרמקול.
אני מאמין שככל שיעבור הזמן , רוב המכשירים יתמכו ביכולות אלה.
ניתן לראות בסרטון איך בקלות הוספתי SKILL לאפליקציית אלכסה.

אז כן , כפי שרואים אלכסה הופכת אותנו לעצלנים , פשוט יושבים בסלון ולא צריך להתכופף לשלט, אבל היכולות לא נגמרות כאן ועל כך אדבר בהמשך.
מעבר לחלק 2

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. אין אפשרות להוריד את האפלקציה, נרשם לא זמינה באזורכם, כל שכתבת אינו ישים.
    חבל שאתה מטעה

    השבמחק